1 Şubat 2015 Pazar

Eski PC'leri Lubuntu'yla Canlandırın


Microsoft'un Windows XP'den desteği tamamen çekmesiyle birçok kullanıcı diğer Windows sürümlerine geçiş yaptı. Ancak daha çok gündelik işler için kullanılan eski bilgisayarlar bu Windows sürümlerine ayak uyduramadı. Bu nedenle bu sistemler güvenlik konusunda çok büyük açıklar verdi. Ancak bugün sizlere daha çok günlük işler için kullanabileceğiniz bir Linux Distrosu tanıtacağım.

İncelemeye en övülecek özelliğiyle başlıyorum. Lubuntu'yu VMware Player yardımıyla sanal bir bilgisayar olarak kurdum. Sanal bilgisayarıma 1GB RAM atadım ve ekran çözünürlüğünü 1360x768 olarak ayarladım. Kurulumu yaptıktan ve birkaç program yükledikten sonra görev yöneticisinde boşta kullandığı RAM miktarını kontrol ettim. Karşıma çıkan sonuç gerçekten övülecek bir sonuç oldu. Sonuç tam olarak 167 MB. Bu da eski bilgisayarların rahatça karşılayabileceği bir rakam.


Bu sonucu vermesindeki en önemli etken LXDE masaüstü ortamı ve OpenBox pencere yöneticisini kullanması. LXDE masaüstü ortamı hafif bir masaüstü olmasının yanında kullanımı da Windows işletim sistemi benziyor. Açıklamak gerekirse GNOME gibi karmaşık masaüstü ortamlarının aksine klasik Windows başlat menüsüne benzer başlat menüsü kullanıyor. Görev çubuğu da Windows ile benzer.


Windows 2000'e benziyor değil mi?
Aslında Linux Distrosu demek yerine Ubuntu Distrosu desek daha doğru olur. Çünkü Lubuntu Ubuntu'nun türevi olan bir işletim sistemi ve Ubuntu'nun yazılım deposunu kullanıyor. Yani Ubuntu'nun deposunda bulduğunuz programları Lubuntu'da da bulmanız mümkün. Bu özelliğiyle de Ubuntu'yu Unity arayüzünden dolayı sevmeyenlerin aklında bulunması gereken bir tercih.

Bir başka kullanım şeklide benim gibi Linux'u sanal bilgisayarda kullanan kullanıcılar için. Ubuntu gibi ağır dağıtımları kurmakla birlikte birçok kullanmayacağınız programı yüklüyorsunuz. Lubuntu mümkün oldukça sadeleştirilmiş. Bu nedenle diskten mümkün oldukça tasarruf ediyorsunuz. Yine Ubuntu yazılım deposu sayesinde Ubuntu'da kullandığınız programları Lubuntu'ya kurabiliyorsunuz.

Lubuntu Masaüstü Görüntüsü
Sonuç olarak Lubuntu hafif bir masaüstü ortamı isteyenler için birebir. Lubuntu'yu kurarak hem ücretsiz hem de güvenlik konusunda güçlü bir işletim sistemine sahip olabilirsiniz. Office işlemleri için bilgisayarınıza LibreOffice yükleyebilirsiniz ve bunun gibi birçok programa yazılım deposundan ulaşabilirsiniz.

Lubuntu Resmi Sitesi : http://lubuntu.net/

İlgilinizi Çekebilecek Bir Yazı : Bilgisayar Programlarının Açık Kaynaklı Alternatifleri : Libre Office

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder