26 Mart 2014 Çarşamba

Windows 8.1'de Skydrive (Onedrive) 'ı Devre Dışı Bırakın

Microsoft firmasının bulut sistemi olan OneDrive - eski ismiyle Skydrive - Windows 8.1'e gelen bir güncellemeyle bilgisayarınıza kuruluyor ve kaldırma imkanınız olmuyor. Başlangıçta açılıyor olması bilgisayarınızın açılma hızını yavaşlatıyor. Şimdi anlatacağımız adımları iyice okuyarak ve doğru bir şekilde uygulayarak OneDrive senkronizasyonunu ve programın başlangıçta açılmasını engelleyeceğiz. Uygulamadan doğacak sorunlardan sorunlardan sorumlu olmadığı söylemek isterim.

1.Adım

Bilgisayarımızdan Çalıştır'ı açıyoruz ve aç bölümüne gpedit.msc yazıyoruz.

Karşımıza böyle bir ekran gelmesi lazım.
2.Adım
Gelen ekrandan sırayla Yönetim Şablonları > Windows Bileşenleri > Skydrive bölümünden "Dosya depolaması için Skydrive kullanımını engelle" bölümüne çift tıklayacağız.
Bende şuanda etkin yazıyor. Çünkü senkronizasyonu daha önceden kapatmıştım. Çift tıkladıktan sonra aşağıdaki gibi bir ekran karşımıza gelecek.

Gelen ekrandan etkin seçeneğini seçip tamam butonuna basıp işlemimizi gerçekleştirmiş olacağız. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yıllar sonra gelen düzeltme : Windows güncellemeleri nedeniyle bazı bilgisayarda bu işlem işe yaramıyormuş.Yorumlarda hakaret eden arkadaşlar lütfen gönderinin tarihine baksın. Gönderinin üzerinden iki seneye yakın geçmiş. Ben bunu kendi bilgisayarımda uygulayıp size sundum. Bu zamana kadar çok fazla kişinin işine yaradı.

1 yorum: