12 Mayıs 2015 Salı

TTNET - İnternet Kopma Sorununda Başıma Gelenler

Bugün sizlere bir yıldır uğraştığım ancak yeni çözdürebildiğim kopma sorununda başıma gelenleri anlatacağım. Bu sorunu yaşayanlara yardımcı olabilmek ümidiyle yazıma başlıyorum.

Geçen yıl bu zamanlarda internetim durmadan kesilmeye başladı. O kadar sık bir kesintiydi ki internette hiçbir işimi yapamıyordum. Sorunu çözmek isteyip teknik servisi aradığım ve sorunu çözdüler. Ancak birkaç hafta sonra aynı sorun tekrar etti. Aynı işlemleri yaparak interneti zor bela uzun zaman kullandım. Sonunda çağrı merkezindeki bilgili bir görevli internetimin ADSL'den Fibere geçirildiğini söyledi. Tabi ki bunu öğrenmem sorunun başlamasından 7 ay sonrasıydı. İnternetimin eski haline çevrilmesini istedim ancak çeviremeyeceklerini onun yerine modem göndereceklerini söylediler. Ben de bunun üzerine kendi modemimi kendim alıp kurulumu yaptım. İnterneti birkaç hafta kesintisiz kullandım. Ancak sorun yine başladı. Bu seferde sorun splitterdadır diye splitterı değiştirdim. Gel gelelim ki o da bozukmuş. Bu düzeltmeden sonra yine birkaç hafta düzelti ancak yine aynı hata başladı. Telefon kablosunun uzunluğundan şüphe ettim ve kabloyu daha kısa bir kabloyla değiştirdim ama sonuç nafile. İşin enteresan yönü çağrı merkezini arayıp arıza kaydı bıraktığımda sorun çözülüyor, arıza kaydını kaldırdığım zaman tekrar başlıyordu. Modem arayüzünü biraz kurcaladım ve gördüğüm görüntüyle şok oldum. Normalde 30 dB olması gereken SNR değeri bende 10dB'di. Bunun üzerine Twitter'dan TTNET Destek hesabına mesaj attım (Size de öneririm telefondan daha iyi hizmet veriyorlar.) ve arıza kaydını açtılar. Arıza kaydının açıldığı günün ertesi sabahı arıza destekten geldiler. Hat kablosunu kendi cihazlarına bağladıklarında benim modemimde görünen değerleri gördüler. Sorunun nedenini sorduğumda binanın telefon hattının eski olması nedeniyle bu değerlerin düşük olduğunu söylediler. Çözüm olarak paketimi 16 MBPS'lik pakete veya VDSL pakete çevirmemi önerdiler. Ben de mecburen ileri ki günlerde paketimi değiştirmek zorunda kalacağım.


Sonuç olarak aynı sorun sizinde başınıza geldiyse mümkünse TTNET'e Twitter'dan ulaşın ve sorununuz çözülse bile arıza kaydını kapatmayın. Faturanızın üst köşesindeki tarife bilgilerine her ay dikkat edin. Çünkü bütün bu olaylar benim dikkatsizliğimden dolayı başıma geldi. Son olarak hakkınızı sonuna kadar savunun çünkü internette gördüğüm kadarıyla bazen modem vermemek için diretiyorlar.

Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder