28 Nisan 2014 Pazartesi

Teknolojik Ürünlerin Alışverişinde Ne Kadar Bilinçliyiz.

 Herkese iyi günler. Bugünkü yazım haber veya ürün incelemesi yerine daha çok kamu spotu havasında geçecek. Yazımın asıl konusu ürün alırken yaptığımız hataları sizlere anlatmak olacak.

 Dün okuduğum bir gazete haberi beni bu yazıyı yazmaya teşvik etti. Gazete haberinde öyle ilginç rakamlar gördüm ki ister istemez insan bu kadarda olmaz diyor.

 Nedense toplumumuzda ihtiyaca uygun ürün alışverişi kalmadı aşağıda göstereceğim tabloda da ne demek istediğimi sayısal verilerle göreceksiniz. Artık ürünlerimizin markası ihtiyaçlarımızın önüne geçmiş durumda. Bunu aynı ürüne sırf markası var diye ürüne daha fazla ücret ödememize neden oldu. Maddi durumu olan var olmayan var. Maddi durumu olmayanların duygularıyla oynanarak radyo ve televizyon kanallarında reklama çıkan Galaxy cep telefonu gibi birçok Çin malı ürünün insanlara 200 - 300 TL'ye satıldığını hepimiz biliyoruz. İşin kötüsü radyoda anlattıklar veya televizyonda gösterdiklerinden çok farklı telefonlar geliyor. Dış kabı belki aynı ama içindeki işletim sisteminden dokunmatik kalitesine kadar hepsi farklı. İşte aşağıdaki videoda insanları nasıl kandırdıklarına dair videoyu izleyebilirsiniz.

                          

 Şimdi gelelim en vahim tabloya aşağıdaki tabloda da göründüğü gibi akıllı telefon alırken tüketiciler cihazın özelliklerinden çok markasına bakarak telefon alıyor.

Sözcü Gazetesi 27.04.2014
  Aslında yukarıdaki tablo benim tüm anlatmak istediklerimi anlatıyor. Tüketicilerimizin markadan çok ihtiyacına uygun telefonlar almasında çok da bilinçli değiliz. Dilerim ki insanlarımız ileri ki zamanlarlarda daha da bilinçlenip ihtiyaçlarına uygun telefon alırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder